Om föreningen

Brf Bävern ligger i Norregård och omfattar 60 st marklägenheter, 17 på Älgstigen och 43 på Bävervägen. Inom gång och cykelavstånd finns idag Klöxhultsskolan, Paradis/Elmeskolan, Norrgård och Liljebackens Förskolor. Gott om grönområden, Nära till Bökhults badplats, Tåg och IOS. Området trafikeras vissa tider av buss.

Föreningen är välskött och har en god ekonomi. Vi jobbar efter en framtagen underhållsplan och försöker även hitta mervärden vid eventuella åtgärder. I månadsavgiften ingår kostnader för sopor, vatten och fiberanslutning.

På planeringsstadiet är installation av laddstationer i garage. Vi hoppas kunna påbörja detta under Q1 2023.

Lite av vad som skett senaste åren:

2016: Byte av alla fönster, Byte av garageportar ( nu med fjärröppning),

2018:Asfaltering av hela området, Målning av alla Plank.

2019: Rengöring och behandling av alla tak, Byte sand lekplats Älgstigen och omplacering redskap. Service på fjärrvärmeaggregaten (färdigt sommar 2020) samtidigt installerades vattenmätare för att möjliggöra individuell mätning, Vilket inte införts ännu.

2021/2022: Målning av fasader samt byte dålig panel.